Újrahasznosítási rendszert hozott létre a P&G

2020 október 27.
Újrahasznosítási rendszert hozott létre a P&G bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

P&G bejelentette legújabb csomagolástechnikai rendszerét, amely hozzájárul, hogy Európában 200 millió háztartás újrahasznosítsa, csökkentse, vagy újrafelhasználja termelt háztartási hulladékát.

A teljes hajápolási portfóliójukon bevezetésre kerülő új utántöltős csomagolás hozzájárul, hogy a P&G Beauty 2021 végéig 50 százalékkal csökkentse a samponok és balzsamok csomagolásához használt szűz műanyag mennyiségét, valamint ezáltal évente 300 millióval kevesebb szűz műanyag flakon kerül előállításra Európában. A projekthez a magyar származású Tom Szaky által alapított TerraCycle is csatlakozott, amely a világ egyik legnagyobb hulladékot feldolgozó és újrahasznosító vállalata.

Responsible Beauty Logo

A fenntarthatóság témájú „The Window is Now: Accelerating Sustainability at Home” panelbeszélgetésen szakértők közreműködésével bejelentették, hogy 2021-től a Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie termékek új csomagolása elősegíti, hogy Európában 200 millió háztartás újrahasznosítsa, csökkentse, vagy újrafelhasználja termelt háztartási hulladékát.

A vezető szépségápolási márkák újratölthető rendszert vezetnek be samponjaikhoz: új, 100 százalékban újrahasználható alumínium palackot, és újrahasznosítható utántöltőtasakot, amely 60 százalékkal kevesebb műanyag felhasználásával készül (egy átlagos műanyag flakonnal milliliterben összehasonlítva).

Ez a lépés hozzájárul, hogy a P&G Beauty 2021 végéig 50 százalékkal csökkentse a samponok és balzsamok csomagolásához használt szűz műanyag mennyiségét. A hulladékcsökkentés, újrafelhasználás és újrafeldolgozás együttes erőfeszítéseinek eredményeként így évente 300 millióval kevesebb szűz műanyag flakon kerül előállításra.

,,Sürgősen tennünk kell a műanyaghulladék-krízis visszafordításáért, nincs vesztegetni való időnk, a bolygónk védelméről van szó. Örömmel mutatjuk be legújabb “újratölthető csomagolási rendszerünket”, amely lehetővé teszi fogyasztóinknak, hogy 2021-től a Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie márkáink esetében új, esztétikus újrahasználható alumínium flakont és újratöltő tasakot használhassanak. Tudjuk, hogy ez csak a kezdet, és sok még a tennivaló, de elhivatottak vagyunk, hogy a P&G Beauty a jó ügyek élére álljon Európa-szerte, és tovább folytatjuk munkánkat a 2030-as Responsible Beauty céljaink elérése érdekében.” – nyilatkozta az eseményen Artur Litarowicz, a P&G Europe alelnöke, és a vállalat hajápolási termékekért felelős vezetője.

121020_Infographic_Draft V7

Virginie Helias, a P&G fenntarthatóságért felelős vezetője hozzátette: „Elkötelezettek vagyunk, hogy segítsük és ösztönözzük a felelős fogyasztást termékeink és csomagolásaink fejlesztésein keresztül is. Vezető szépségápolási márkáink Európa-szerte milliók életére vannak hatással. Ez az új csomagolási innováció egyrészt hozzájárul, hogy a flakonok újrafelhasználása megkerülhetetlenné váljon, másrészt 2030-as kötelezettség vállalásunkhoz híven lehetővé teszi a szűz műanyag mennyiségének jelentős csökkentését. Már nem arról van szó, hogy mit tehetünk vagy megtehetjük-e, hanem hogy milyen gyorsan tesszük meg – most van itt az idő, hogy egy új, fenntartható életmódra váltsunk.”  

Az interaktív panelbeszélgetésen részt vett a magyar származású Tom Szaky, a TerraCycle alapító-vezetője, Erin Simon, a WWF műanyaghulladék üzletágvezetője, és Clover Hogan klímaaktivista, akik a műanyagválság visszafordításában szerepet játszó márkák szerepéről osztották meg véleményüket.

TomSzaky

Régóta hiszek abban, hogy a fenntartható csomagolások jövőjében nagy szerepe van az újratöltés lehetőségének és a fogyasztók újratöltési hajlandóságának, ezért a P&G Beauty által ma bejelentett innováció nagy lépés a Head & Shoulders, Herbal Essences, Pantene vagy Aussie terméket használó sok millió háztartásnak. Természetesen van még mit tenni, ám nagyon jó látni, hogy nagyvállalatok, mint a P&G Beauty komolyan veszik a kihívásokat, és nagyságukhoz mérten gyorsan és hatásosan hoznak változást.” – állítja Tom Szaky.

A szakember által alapított TerraCycle évek óta számos projektben működik együtt a Procter&Gamble-lel. A partnerek már 2017-ben jelentős mérföldkőhöz érkeztek az újrafelhasználás tekintetében, mert létrehozták az első, kereskedelemben kapható olyan fogyasztói flakont, amely teljesen újrahasznosított (90%) és tengerpartról származó (10%) műanyagból készült.

Kapcsolódó bejegyzések