Sokan nem tudják, de a L’Occitane 1976-os megalakulása óta törekszik a márka számára fontos értékek hithű képviseletére és megőrzésére, ezért hozta létre a L’Occitane Alapítványt, melynek kiemelt elkötelezettségei közé tartozik a látásmegőrzés segítése.
2006-os alapításától kedve 2015-ig több, mint 2 millió látássérültnek nyújtott segítséget a fejlődő országokban,
UNION FOR VISION 10by20 programjának célja pedig, hogy 2020-ra 10 millió látássérültet juttasson kezeléshez, orvosi ellátáshoz, ezzel segítve őket a megelőzhető vakság elleni harcban.
Hazánkban a L’Occitane hosszú évek óta támogatja a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségét, melynek
1918-as alapítása óta küldetése, hogy a vak és gyengénlátó emberek mindennapi életük során adódó kiszolgáltatottságát csökkentsék, emberi értékeiket gyarapítsák, valamint, hogy számukra a látás hiányából eredő különleges szükségleteikhez egyedülálló és hiánypótló szolgáltatásokat biztosítsanak.
A 2018 őszén egy jótékonysági kampányt hirdetnek, melynek keretein belül ismét e nemes cél érdekében indítanak összefogást. A jótékonysági doboz eladásából befolyt összegből gyengénlátó és látássérült gyermekek számára készített speciális földrajzi atlaszokat adományoznak iskoláknak, illetve a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségével közösen egy több napos glaucoma szűrést szervezünk, ezzel hangsúlyozva a prevenciók fontosságát.