Milyen az adidas hulladék meze és cipője? Most megmutatjuk!

2016 november 9.
Milyen az adidas hulladék meze és cipője? Most megmutatjuk! bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Az adidas már korábban csatlakozott az óceánokba kerülő műanyagszemét ellen küzdő Parley for the Oceans kezdeményezéshez. Az együttműködés eredményeként most két legendás futball klub, a Bayern München és a Real Madrid mezeit, valamint az UltraBOOST Uncaged futócipő modellt is elkészítették az óceánokból kihalászott műanyag hulladékból. Ez csupán az első lépések egyike volt: a márka hosszú távú céljai között szerepel, hogy kizárólag újrahasznosított műanyagot használjanak gyártásnál. 

H20593_PARLEY_RUNNING_01_PR_72dpi

A most megjelent labdarúgó mezek és az UltraBOOST Uncaged futócipő az első tömeggyártású termékek, melyek Parley óceáni hulladékból készültek. Az alapanyagot a Parley kampányának részeként halászták ki a Maldív-szigeteket övező vizekből, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet az óceánok túlzott szennyezésére és egyúttal átfogó megoldást kínáljanak erre a problémára.

Az adidas x Parley labdarúgó mezeket a csapatok hivatalos mérkőzésen is viselik: a Bayern München játékosain a november 5-i 1899 Hoffenheim elleni meccsen, míg a Real Madrid gárdáján a november 26-i Real Sporting de Gijón elleni összecsapáson lesz látható. Ezek teljes mértékben műanyag tengeri törmelékből, míg a mezfeliratok vízalapú környezetbarát nyomatokból készültek. Az egyediség jegyében a klubok logói, a három csík és a szponzor logók színe a fehér Real Madrid és a vörös Bayern München szereléseken is a mez alapszínével megegyező lesz.

Parley_Alonso_Water_PR_02

A 7000 darabszámban elérhető UltraBOOST Uncaged Parley futócipők kötött felsőrésze óceáni műanyagból (95% Ocean Plastic) és újrahasznosított poliészterből (5%) áll össze. Egyéb részeit – fűzők, a sarok elemei, valamint a bélés – szintén újrahasznosított anyagokból készítették, míg designját az óceánok hullámai ihlették.

„Ez csak az első lépések egyike a Parley for the Oceans csapatával megkezdett közös utunkon. Amellett, hogy az adidas az első márka, amely tömeggyártású terméket készít tengeri hulladékból, ennél hosszabb távú terveink vannak. A megkezdett út akkor ér majd véget, amikor teljesen kivontunk az ellátási láncunkból az érintetlen műanyagot” – mondta el Végső Péter, az adidas brand marketing menedzsere.

Parley_Marcelo_Water_PR_02

Az adidas 2017-es célkitűzése, hogy legalább 11 millió, a Parley tisztító hálózata által kihalászott műanyag palackot használjanak fel magas minőségű sportruházatok készítésére. Ez a terv egy nagyobb volumenű elkötelezettség része: a márka célja, hogy a fenntarthatóság jegyében egyre inkább átálljon az újrahasznosított alapanyagok használatára, és hogy ipari sztenderddé tegye az öko-innovációt a Parley A.I.R. Stratégia megvalósításával (avoid, intercept, redesign, azaz elkerül, megállít, áttervez), melynek lényege, hogy véget vessen a tengeri műanyag szennyezésnek.

Kapcsolódó bejegyzések