A Durex, a világ vezető szexuális jóléti márkája kiadott egy kutatást, ami a párok nyaralásra vonatkozó szex reményeit, és a technológia kapcsolatukra gyakorolt hatását vizsgálja. A márka hiszi, hogy a kutatás eredménye, a tanulmányok, és egy videóra vett társadalomkutatás, melyet valós párokkal készítettek, mind bizonyítja, hogy valamilyen megoldásra van szükségünk annak érdekében, hogy jobb legyen a szex a nyaralás alatt.
Egy 2000 felnőtt részvételével készült felmérés feltérképezte az emberek nyaraláshoz fűzött szex-elvárásait, amiből kiderült, hogy 52%-uk reménykedik abban, hogy jobb lesz, ugyanakkor 60%-uk bevallotta, hogy a gyakorlat nem őket igazolta. Ez a szám nem túl meglepő, mivel az emberek 40%-a kevésbé hajlamos kezdeményezni, ha partnere a telefonját nyomkodja az ágyban, és 41%-uk bevallotta, hogy a nyaralós estéket ugyan egymás mellett ülve töltik, de külön képernyőket nézve.
Általánosságban elmondható, hogy a nyaralás közbeni digitális figyelemelterelés különböző formái negatívan hatnak a kapcsolatainkra. Több mint negyedük beismerte, hogy a telefonjuk nyomkodása könnyen vitához vezethet. 59% érzi úgy, hogy vagy ők, vagy partnerük, de leginkább mindketten túl sok időt töltenek a különböző képernyők előtt, és több mint felük érezte úgy, hogy ennek a kapcsolatuk issza meg a levét, 72 válaszadó beismerte, hogy még szex közben is használta a telefonját!
A Durex hiszi, hogy erre van megoldás. A válaszadók 57%-a mondta, hogy felcsigázná őket, ha tudnák, hogy a partnerük kikapcsolta a telefonját, hogy zavartalanul koncentrálhasson a nyaralásra, és az együtt töltött időre. Azért, hogy kiderüljön, pontosak-e az előzetes adatok, a Durex meghívott párokat egy álomnyaralásra, és a kísérlet kedvéért két csoportra osztotta őket: akik használhatták a telefonjaikat, és akik nem. A #DoNotDisturb eredményeiből készült film a világ összes párjának megmutatja, hogy egy kis telefonos szünet hogyan hat ki a szexszel kapcsolatos elvárásaikra. #DoNotDisturb