Szinte hihetetlen, de a The Body Shop kutatása szerint világszerte minden második nő inkább kételyt érez önmagával szemben, mintsem elégedettséget. Ennek megváltoztatása érdekében a márka kampányt indít az önszeretet és önelfogadás mellett, melynek nemzetközi nagykövete Jameela Jamil.
A The Body Shop nemzetközi felmérése rávilágít a nők magukról alkotott negatív képének növekvő problémájára. 2-ből 1 nő nem elégedett önmagával, 60%-uk pedig vágyik rá, hogy jobban becsülje valódi lényét. A The Body Shop úttörő felmérése azért készült, hogy a márka a sürgető probléma iránt elkötelezve arra hatékonyan reagálhasson, tovább folytatva állandó küldetését a nők önbecsülésének növeléséért. A “Szeresd önmagad” kampány ezt a célt kitűzve Jameela Jamil színésznő és aktivista támogatása mellett helyi nagykövetekkel összefogva valósul meg.
A felmérés alapján a Dél- Koreában, Szaúd-Arábiában és Franciaországban élő nők a legbizonytalanabbak, ha önképükről van szó, míg Dániában, Ausztráliában és az Egyesült Államokban a leginkább elfogadóak önmagukkal szemben. A 2020 novemberében és decemberében készült felmérés 21 országban több, mint 22 000 nőt szólaltatott meg. Az önértékelésre, boldogságra és elégedettségre vonatkozó tudományos mérőszámok segítségével tárja fel, hogy az életkor, a nem, a lakóhely és az életszínvonal hogyan befolyásolja az emberek önmagukról alkotott véleményét.
A felmérés talán legmeglepőbb eredménye, hogy a vírus utáni helyzet inkább pozitív módon hatott a nők énképére, mint rontott volna rajta. Ugyanakkor azok a nők, akik eleve szigorúbbak voltak önmagukhoz, hatszor valószínűbben nyilatkozták azt, hogy a vírushelyzet tovább rontott önmaguk megítélésében, azokhoz hasonlóan, akik az anyagi körülményeik miatt is aggódtak. Mindez azt sugallja, hogy épp a társadalom legsebezhetőbb nőtagjainál nőtt tovább a probléma. A felmérés azt is kimutatta, hogy minél alkalmazkodóképesebb valaki, annál gyorsabban vissza tudja nyerni régi önmagát egy krízishelyzetet követően.
Az egyik legfontosabb tényező, ha az önszeretetről van szó, a közösségi média hatása. Azok, akik aktívan használják ezeket a felületeket kétszer többen nyilatkozták, hogy érzelmi támogatást kaptak a nehéz időkben, mint azok, akik nem használják gyakran. Ez arra világíthat rá, hogy a közösségi média fontos összekötő és támogató szerepet tölthet be a nők között. Ugyanakkor az aktív felhasználók sokkal inkább hasonlítják magukat másokhoz, ami elbizonytalanítja őket, negatív testképet eredményezve.
“Aktivista márkaként küldetésünk egy szebb és igazságosabb világért harcolni. Annak érdekében, hogy valódi pozitív hatást érhessünk el, önmagunkkal kell kezdenünk a változást. mindenkit arra szólítunk fel, hogy emelkedjen fel és találjon erőt saját maga szeretetében és megbecsülésében – ez különösen fontos, mikor ennyi kétség és bizonytalanság vesz minket körbe. Izgatottan lépünk erre az útra mind egyénileg, mind kozmetikai márkaként.” – Banga Ildikó, a The Body Shop hazai franchise-partnerének kereskedelmi igazgatója.
1 MILLIÓ TETT AZ ÖNSZERETETÉRT
A The Body Shop célul tűzte ki 1 millió olyan tett összegyűjtését 1 év alatt világszerte, amik önszeretetre ösztönöznek. Grandiózus vagy a legapróbb gesztus – minden pozitív cselekedet segít, hogy együtt valódi változást érhessünk el. A megvalósításhoz a kampány ideje alatt folyamatosan osztanak meg tippeket a social media felületeiken, a The Body Shop blogon és a thebodyshop.hu-n.
Fotó: www.pexels.com