Pozitív változást hozni a világban egyetlen tégely testvajjal? Igen, lehetséges. A The Body Shop közel sem egy átlagos szépségipari márka. Alapítója, Anita Roddick egy olyan vállalatot álmodott meg, ahol aktivista kozmetikai márkaként folyamatosan harcolnak azért, hogy pozitív változást érjenek el. Természetes összetevőiket etikus forrásból szerzik be, és olyan formulákat hoznak létre, amelyek tisztelik a bőrt, és azt teszik, amit ígérnek. Mindezt olyan fenntartható módon, amely az egész bolygó és ökoszisztémája javát szolgálja. Sosem teszteltek állatokon és hamarosan minden termékük 100% vegán lesz.
Adj többet, mint gondolnád!
Ez a küldetéstudat az ünnepi szezonban sincs másképp: megérkezett a The Body Shop várva várt, ismét nem mindennapi karácsonyi kollekciója, melyet október 12-én az Oh My Green budai villájában megtartott sajtótájékoztatón mutattak be egy igazi karácsonyi vásár hangulatát idézve. A márka mini, kisebb és nagyobb ajándékcsomagokat kínál minden pénztárcának megfelelően, valamint két teljesen új, limitált kiadású ünnepi illattal, a cseresznyés Cherries & Cheer és a körtés Pears & Share kollekcióval rukkol elő. Természetesen a repertoárban szerepel három látványos, különböző nagyságú adventi kalendárium is, így biztosan megtalálja mindenki a szerettei számára legmegfelelőbb ajándékokat.
A karácsonyi ajándékkínálat 100%-a a Közösségi Méltányos Kereskedelmi programból származó összetevőkkel, csomagolóanyagokkal készült. A The Body Shop olyan szakértő termelőket, vidéki mezőgazdasági szövetkezeteket és hagyományos kézműveseket keres fel, akik a saját területük legjobbjai. A program hatalmas előnyökkel jár több ezer termelő és tágabb közösségek számára is. A The Body Shop ajándékcsomagjainak megvásárlásával a szépségápolás szerelmesei is támogatják az alábbi közösségeket.
Közösségi Méltányos Kereskedelmi program tagjai
A The Body Shop hosszú távú kereskedelmi partnerséget kötött a Get Paper Industry (GPI) vállalattal Katmanduban, amely lehetővé tette új iskolák építését és a fiatal nők oktatásának javítását egy olyan helyen, ahol ez nem gyakran élvez prioritást. A The Body Shop papír- és ajándékcsomagolásainak előállításához is GPI hulladékot és újrahasznosított anyagokat (például pamuthulladékot) használ fel.
2019 óta a Plastics for Change alapítvánnyal kötött Közösségi Méltányos Kereskedelmi partnerség több mint 2000 indiai hulladékgyűjtőnek segített tisztességes keresetet és jobb munkakörülményeket biztosítani. A Plastic for Change eltávolítja a műanyagot az utcákról, hogy újrahasznosítva a The Body Shop csomagolásait készítse el, amelyek megtalálhatók az idei ünnepi ajándékkínálatban is. 2022 decemberéig a The Body Shop több mint 2000 tonna műanyaghulladékot vásárolt fel, ami a partnerség kezdete óta összegyűjtött 100 millió palacknak felel meg.
A The Body Shop termékeiben használt sheavajat a Tungteiya Női Egyesület 600 nőből álló közössége készíti kézzel, 11 különböző faluban. A nők támogatási alapot kapnak a The Body Shop-tól, amelyet olyan közösségi projektekbe fektetnek be, amelyek pozitívan befolyásolják az e falvak környékén élő 49 000 ember életét. A hosszú távú befektetések lehetővé tették a közösség számára, hogy hét iskolát építsen, amelyekben évente körülbelül 1200 diák tanul, és hozzáférést biztosítanak biztonságos vízhez és egészségügyi létesítményekhez.
A karácsonyi csomagolások 100%-a újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy átalakítható. Ez magában foglalja a papírról a vadonatúj, organikus pamutból készült ajándékcsomagokra való áttérést, amelyek újrafelhasználhatók hagyományos neszesszerként, csomagolóként vagy a ház körüli apróságok tárolására is – így biztosítva, hogy az ajándékoknak még karácsony után is van élete.