A fekete-fehér fotók szépsége ihlette az s.Oliver BLACK LABEL illatkompozícióit, melyek az autentikus személyiséget hivatottak kiemelni. A finom illatjegyekkel még szebbé teszik a pillanatokat, és önbizalommal vértezik fel a viselőiket, hogy azok a legjobb oldalukat mutathassák meg. Az Emmanuel Giraud fotográfus- és producerrel beszélgettünk.
Mi az, ami különlegessé teszi a fekete-fehér fotográfiákat? A fekete-fehér képek valahogy mindig időtlenné válnak. Meg vagyok győződve arról, hogy a segítségükkel tökéletesen el lehet mesélni egy szerelmi történetet. Az éjszakai városképek is sokkal kifejezőbbek, szinte lebilincselővé válnak fekete-fehér változatban.
Hogyan tudja megragadni művészetében azokat a mozzanatokat, amik aztán valóban hatásosak lesznek? Általában nyomába eredek egy mindent átitató, mély és autentikus érzelemnek, amit egyszer csak meg is találok. Ezután már csak ennek megfelelően komponálom a képeimet. Abban a pillanatban, amint elérem ezt a lényegi állapotot, elégedett vagyok a munkámmal.
Milyen egy igazi városi románc? Amikor egy szerelmespár elmenekül a nyüzsgésből és találnak egy helyet, egy menedéket, ahonnan biztonságban csodálhatják a városi élet csodáit és lendületét. Egy háztető pompás teret biztosítana erre!
Milyen kép fogalmazódik meg az Ön fejében, amikor egy illatot kell megjelenítenie? Konkrétan milyen asszociációk jelennek meg az s.Oliver BLACK LABEL parfümökkel kapcsolatban? Egy ember, mégpedig egy olyan férfi vagy nő, aki egyszer csak azt érzi, hogy megjött az önbecsülése és végre magabiztossá vált. A szabadság illata, ami könnyen elérhetőnek és hihetetlenül izgalmasnak látszik, vonzó és ugyanakkor nagyon kellemes.
Hogyan tudja megőrizni a fotóművészet az egyediségét, a mai – Instagram fotókkal és szelfikkel telezsúfolt világban? Nagyon inspirálóan hat rám a mai kor emberének életérzése és életvitele. Ezen kívül a fotózás helyszíne is rendkívül fontos: nagy szerepe van abban, hogy az, ami manapság a divatfotózásban történik, valóban modern legyen. A divatfotók mindig is érzékenyen reagáltak a kulturális és társadalmi változásokra. Ami engem személy szerint még jobban érdekel, hogy a fotográfia hagyományos formája és az online társadalom, a közösségi média miként kapcsolódhatnak össze. Ezért gyakran és szívesen engedem be ezeket a hatásokat a munkáimba is.
Milyen tanácsot adna azoknak a pároknak, akik romantikus, de egyben stílusos fotókra vágynak? Mindenképpen azt ajánlanám nekik, hogy álljanak ellent az általam csak „szuvenír fotó“-kat előállító tömegfényképezésnek. Szép és hiteles kép akkor születik, amikor a valódi egyéniségek kerülnek előtérbe. Ideális esetben a szerelmesek állnak a középpontban, és megismerhetjük a valódi történetüket is.