A játék szépsége – hogy az élmény tökéletes legyen

Nyilvánvaló, hogy a labdarúgás és a focisták is változtak az évek során. A játékosok minden mozdulatát figyelik: a sportközvetítők elemzik a képességeiket, a nézők pedig szigorúan figyelemmel kísérik a stílusukat. Nem mindegy hát, hogy milyen készüléken nézzük a meccsek legszebb pillanatait. Hogy mire vágyunk leginkább, azt a Samsung egy kutatása során derítette ki.

Az egyszerű zselés frizurák indián hajkoronává vagy férfikonttyá alakultak, a játékosok repertoárja a köténytől a rabonáig fejlődött, az ünneplés pedig egyszerű ujjmutogatásból koreografált mutatványokra cserélődött. A játék gyorsabb lett, a cselek nagyobb ügyességet igényelnek, és egyre nagyobb figyelem irányul játékosok stílusára.

A Samsung Electronics által közzétett új kutatás* azt vizsgálja, hogy „a játék szépségének” változásai miként hatnak a televízióvásárlásokra; kiderült, hogy minden ötödik európai felnőtt évente átlagosan több mint 468 órányi focit néz.  A sportműsorok nézésével töltött idő 28 080 percnek, azaz 62 munkanapnak felel meg.

Ahogyan a játékosok egyre gyorsabbá és technikásabbá válnak, úgy nő az igény a magas képminőség iránt is: az európai felnőttek már közel fele tervezi, hogy új televíziót vásárol, hogy még nagyobb élmény legyen az idei nyári sportesemények megtekintése.

65_KS9000_001_Front_Black

Az európai felnőttek három leggyakoribb gondja az otthoni meccsnézés során: ha nem tudják megkülönböztetni egymástól a játékosokat (28,53%), ha a labda egy világosabb területről árnyékba repül, és nem látszik, hogy hol van (21,47%), illetve, hogy túl kicsi a képernyő (9,8%).

A Samsung a kedvében jár azoknak, akik a játékosokat minden szögből részletesen szeretnék látni, és egyetlen pillanatról sem szeretnének lemaradni. Ezért bemutatta az SUHD TV-k legújabb sorozatát, amely a Quantum dot technológia, az Ultra black TV panel és az 1000 nites HDR-fényesség jóvoltából páratlan képminőséget nyújt.

A képminőség javulása nemcsak a tévézési szokásokat befolyásolta, hanem a focistákat is arra ösztönözte, hogy jobban ügyeljenek a megjelenésükre. A megkérdezettek több mint kétharmada (67,78%) gondolja úgy, hogy a focisták fizikai megjelenése javult az elmúlt 15 évben. A megjelenésüket illetően az európai férfiak majdnem harmada (32,23%) elsősorban a focistákat tekinti példaképnek, előrébb sorolva őket a színészeknél, a zenészeknél és a valóságshow-szereplőknél is.

*A kutatást a One Poll végezte (2016. május 19–30. között) 9000 felnőtt bevonásával 10 európai országban (Franciaország, Németország, Olaszország, Lengyelország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Svájc és Egyesült Királyság).

Kapcsolódó bejegyzések