Új emotikon van születőben

Gondolnád, hogy a biztonságos szex még mindig tabutéma? Hogy nagyon sokan még mindig félve beszélnek erről a kérdésről partnerükkel? De nem kell így lennie! A Durex egy egyszerű emotikon létrehozásával áthidalná ezt a problémát.

83bf72bf8b1da2bccc883ba53434de90

A világ vezető szexuális jóléti márkája nemzetközi kampányt indított arra, hogy a biztonságos szexet egy hangulatjellel támogassa. Mivel a hangulatjelek fontos szerepet töltenek be a fiatalok körében, és könnyebben fejezik ki magukat ezek használatával, ezért kézenfekvő volt, hogy megszülessen az új ikon. A cég nemrég útjára indította világszintű kampányát, hogy felhívja az emotikonokat készítő cégek figyelmét a biztonságos szex hangulatjel meglétének a fontosságára.

Kutatások támasztják alá, hogy a 18-25 éves korosztály 80%-a úgy érzi, hogy könnyebb kifejeznie magát hangulatjelek segítségével, és több mint felük rendszeresen használja az emotikonokat, amikor a szexről beszélnek. A 18-25 évesek 84%-a érzi kényelmesebben magát, ha hangulatjelek használatával beszélgethet a szexről.

Aggasztó viszont az az egyre növekvő érdektelenség, ami a biztonságos szexet övezi. A megkérdezettek több mint 56%-a azt állította, hogy nem aggódik a biztonság miatt; ebből 54% úgy érzi, hogy manapság ez a téma már nem érdekli annyira az embereket. Ami viszont ennél is elgondolkodtatóbb, az az, hogy több mint egyharmadukat – saját bevallásuk szerint – egyáltalán nem érdekli a téma.

6e57c00b83a8a2386bda8be780836102

A Durex és az MTV további kutatásaiból kiderült, hogy Európában a 18-25 évesek 78%-a szexuálisan aktív, de csak 62%-uk használ óvszert, és 10-ből 4 legalább egy partnerrel létesített szexuális kapcsolatot óvszer nélkül.  Bár a megkérdezettek 86%-a úgy érzi, hogy az emberiség közös felelőssége a HIV és az AIDS terjedésének megállítása, azonban úgy tűnik, hogy senki sem gondolja úgy, hogy ők ki vannak téve a veszélynek. Negyedük meg van róla győződve, hogy ez a probléma csak az afrikai lakosokat érinti.

A Durex arra bátorítja az embereket, hogy használják a #condomemoji hashtaget, és ismerőseiket is biztassák erre, így népszerűsítve a biztonságos szexet. A Durex célja, hogy november során 1 millió embert mozgósítson ezzel a kampánnyal, így támogatva 2015. december 1-jén, az AIDS világnapján az Unicode-nak benyújtott hivatalos kérelmét.

Kapcsolódó bejegyzések