Tudj meg mindent a Toman Diet-ről!

Sokan kérdeztétek, milyen tapasztalataim vannak, voltak a Toman Diet-tel kapcsolatban, ezért arra gondoltam, készítek egy összefoglalót, amiből nagyjából mindent megtudhatok – természetesen pro és kontra.

Talán éppen a nyár teszi, annak minden őszinteségével – hiszen nem lehet tovább takargatni a kilókat, a strandon jól látszik minden –, hogy ismét egyre többen szeretnétek formába rázkódni, és így minden új lehetőség izgalmasnak tűnik, amit érdemes lehet kipróbálni.

Ha rutinos diétázó vagy, aki időről időre elővesz egy újabb módszert annak érdekében, hogy változtass az alakodon, akkor ez a módszer tetszeni fog. Ha még sosem diétáztál, és ez az első alkalom, hogy egy komplex módszer iránt érdeklődj, akkor két hírem van: nem fogsz pillanatok alatt levékonyodni, és senki nem tehet érted, csak te magad.

Nézzük meg kicsit részletesebben, mint jelentenek ezek a mondatok! Azok, akik vissza-visszatérnek egy-egy diétához, vagy keresik az újat, mert még nem találták meg az igazit, azoknak a Tomán Szabina által kidolgozott módszer egy komplex, jól követhető, kicsit ugyan szigorú, de kellemes diéta lesz. Tény, hogy nem vált ki azonnali hatást, de ezt nem is várhatjuk el – hiszen a „szuper” módszerek megbosszulják magukat, a diéta végeztével visszaugrálnak azok az utálatos kilók. Ez ellenben egy életmód rendszer, amely megtanít egészségesen és mértéktartóan táplálkozni, miközben a szervezeted megkap mindent, amire szüksége van.

shutterstock_386477329_kicsi

Mint korábbi bejegyzésemben olvashattad, az első etap egy méregtelenítő folyamaton keresztül vezet be a diétába. Ez egy keményebb 3 nap illetve 2 hét, amely alatt sok vizet iszol, és nagyon szigorúan betartod a diétát. Ebben az időszakban minden méreganyag kiürül a szervezetedből (még a fogamzásgátló is, hiszen a hormonok a zsírhoz kapcsolódnak, ami ebben az időszakban fokozottan ürül a szervezetből, így még jobban kell figyelned a védekezésre!). Sőt, az is előfordulhat, hogy a menstruációd hamarabb érkezik, de nem kell megijedned, ez egy normális dolog, és persze utána visszaáll a megszokott rendre. Szóval semmi olyan nem történik veled, ami ártana, sokkal inkább minden érted és a testedért van!

A méregtelenítési szakaszt követi egy olyan két hét, amely során szépen az étrendedbe visszakerülnek a zöldségek, a húsok, de még mindig nagyon kevés ízzel, kevés fűszerrel. A kihívás valójában abban rejlik, hogyan tudod megoldani, hogy a fehérjebeviteled változatos legyen. Erre jó módszer, ha főzöl magadra, Szabina oldalán nagyon sok receptet találsz, amelyeket könnyű elkészíteni, és megadják azt a változatosságot, ami mellett nem kezded el a hajadat tépni, hogy már megint csirke???

fish-2073798_1920

Nekem talán ez volt a legnehezebb, mert nagyon kevés időm van arra, hogy főzzek, a mindennapokban is legtöbbször ételfutár szolgáltatásokat veszek igénybe, így talán egy jó tanács lehet, hogy ne arra az időszakra időzítsd a diétádat, amikor a legrumlisabb az életed, mert könnyen kiborulhatsz.

Ahogy azt látni fogod, a második szakasz a stabilitást szolgálja, azt, hogy beépítsd a mindennapjaidba a napi ötszöri étkezést, hogy megtanuld, milyen az, amikor nem vagy éhes, mert figyelsz magadra, milyen az, ha sok folyadékot kell innod, és hogyan legyen rutinszerű a mozgás, hiszen anélkül a diéta nem életképes. (Az első szakaszban nem kell egyáltalán sportolni, mert ott a szervezeted elég nagy terhelésnek van kitéve, viszont a második szakaszban már szükséges a heti 2-3 alkalom lightos mozgás)

Mindazoknak, akik még nem próbálták ezt a módszert, jó hírként tudom elmondani, hogy vannak benne olyan dolgok, amik miatt kifejezetten imádtam csinálni. Az egyik, hogy nagyon kedvesek a tanácsadók, minden problémámra találtak megoldást (nehezítette a helyzetemet, hogy tejfehérje érzékenység miatt nem minden fehérjeport tudtam elfogyasztani, így meg kellett találni azokat, amelyek számomra az ideálisak), és bármilyen nyűgöm volt, rendelkezésre álltak. A rendszeres ellenőrzés, mérés pontosan meghatározza, hogyan halad a diéta, így menet közben is tudtunk korrigálni, változtatni.

Hatalmas előnye a diétának, hogy tényleg nagyon finomak a levesek, az italporok, és az édességek egyszerűen mennyeiek. Ebben a diétában ugyanis megengedett az édesség, pontosabban a Toman Diet édes fehérjeszeletek, amelyeket bűntudat nélkül fogyaszthatunk.

shutterstock_222257902_kicsi

Ugyanakkor le kell szögeznem, hogy kell hozzá erős akarat, kitartás, és lelkierő, mert ez mégis csak egy diéta, ahol nem ehet az ember össze-vissza, akármit, akármikor, akárhogyan. Ergo, ne a várva várt nyaralásra időzítsd, ne akkor, amikor a szülinapi bulik egymást érik. Biztos lesz a te életedben is egy csendesebb időszak, na, akkor érdemes elkezdened.

A hatása pedig szárnyakat ad, mert az eredmény hétről-hétre centikben mérhető. Ennél jobb dopping pedig nem is létezik – tegyük hozzá annak, akinek a kilók, a szép kinézet és a megjelenés jelen pillanatban fontos. És tegyük hozzá azt is, hogy mint minden diéta, ez is csak egy időszakra szól csak, amely után egy kicsit tudatosabban, odafigyelve térünk vissza a mindennapi életbe, amelyben már nem szerepelnek fehérjeporok, sem megvonások. A Toman Diet lényege ugyanis az, hogy megtaláld azt a szemléletet, azt az életmódot, amely alapján ki tudsz alakítani egy olyan étrendet, amely fehérjékben gazdag, sok vitamint és tápanyagot tartalmaz. Mindezek mellett elkezdesz mozogni, beépíted az életedbe a rendszeres mozgást, és odafigyelsz magadra és arra, mi a jó a testednek, a szervezetednek.

Ha végig csinálod, biztosan sokkal tudatosabb leszel, egészségesebb éteket eszel, változatosabban táplálkozol, és szeretni fogod a testedet, mert sokat megtettél érte! És ami egészen biztos: büszke leszel magadra, arra az emberre, akivé váltál. :)

További cikkek a témában:

Toman Diet-egy diéta, amivel könnyű az életmódváltás

Peregnek le rólam a kilók

Faragja a kilókat a fehérje diéta

Kapcsolódó bejegyzések