Téli sport tippek nem csak fanatikusoknak

Bár ebben a decemberi rohanásba valószínűleg nem fog beleférni egy új sportág beiktatása, ám mindjárt itt a január, az új fogadalmak és az életmódváltás ideje, amikor érdemes újabb és újabb tevékenységeket választani ahhoz, hogy céljainkat elérhessük. Addig is, hoztam néhány tippet a smartwatertől – amelyeket teszt üzemmódban akár ki is próbálhattok.

Felfelé néző kutya a vízen

A jóga az egyik legkíméletesebb és egyben leghatékonyabb mozgásforma, ráadásul meditációs forma is egyben. Segítségével karbantarthatjuk testünket és lelkünket is. De ha a szürke hónapokban mindez nem csábít el a kanapéról, talán a víz hozzáadása felkelti az érdeklődésünket! A SUP (stand up paddle) jóga egy új szintre – és más halmazállapotra – emelt sport, mely során a víztükrön, deszkán gyakorolhatjuk a jógapózokat, így tovább növelhető az ászanák intenzitása. Ráadásul a folyamatos egyensúlyozás a vízen lecsillapítja az elmét, az állandó mikromozgások pedig a mélyizmokat is erősítik, így egy 60 vagy 90 perces óra tetőtől talpig tonizálja a résztvevőket. Hazánkban is elérhető ez a sportág, ráadásul télen beltéri medencékben is!

water_yoga

Ászanák a levegőben

Ha nem vágyunk vízbe borulásra, de mégis a jóga egy különleges válfajára vágyunk, kipróbálhatjuk az aerial jógát is. Itt is új halmazállapotról van szó, de attól, hogy a levegőben végezzük a jógapózokat, azok megvalósításához nem szükséges légtornásznak lenni. Az ászanákat segítő, mennyezetre rögzített hinta csak segít abban, hogy az antigravitációs jóga során még jobban tudjunk nyújtani – miközben a pilates, a jóga és a tánc elemeiből egyaránt merít a feladatokhoz.

Kontaktban maradva

A jógának számos változata kínál különleges kikapcsolódási formákat. Ha legjobb baráttal, barátnővel, vagy párunkkal szeretnénk ellazulni, erősödni és kapcsolatunkat tovább építeni, biztosan tetszeni fog a kontakt jóga! A gyakorlatokhoz legalább két személy kell, de néha akár három, négy is – az élmény katartikus, a kapcsolat mélyebb, mint valaha, a mozgás pedig szuper intenzív lesz!

contact yoga

Labdázás karizmatikusan

A labdázásra még egy izgalmas alternatívát tudunk ajánlani: ha valakinek a csapatszellem is kulcsfontosságú a mozgás során, akkor a mexikói fallabdajáték lesz a kedvence. A ‘karizma’ hasonlít a squash-hoz, de három fal használatával játsszák. A sportág a sport közben átélt örömről kapta nevét, állítólag euforikus hatást vált ki a játékosokból. Sőt, közösséget épít és társas élményeket is nyújt a csapattagoknak.

Akrobatikus elemek zsákolás közben

Ha valaki a labdajátékokat szereti inkább, miközben nem ódzkodik attól, hogy a levegőben végezzen gyakorlatokat, nagy eséllyel lesz a kedvence az akrobatikus kosárlabda. A sportág lényege, hogy a versenyeken minitrambulint használnak a résztvevők és arról felugorva mutatnak be változatos akrobatikus elemeket. Ezalatt kosárlabdát, vagy akár kosárlabdákat passzolgatnak egymásnak, és zsákolással fejezik be az adott gyakorlatsort.

action-active-adult-1080884

Csak a tánc

Se csapat, se fellépőruha, se különleges helyszín nem kell hozzá, de még speciális tudás ahhoz, hogy táncoljunk egy nagyot! Erre inspirálhat a “floss dance”, a Skibidi tánc, vagy a jól bevált Gangnam Style, vagy bármi, ami beindít és megmozgat. Ha mégis szervezettebben tanulnánk, akkor választhatunk egy street style stílust, például kipróbálhatjuk a twerkelést. Ha klasszikusban gondolkodunk, akkor balettra fel! Míg ha finomabb táncra vágyunk, menjünk el egy jazz art órára.

Ami egyaránt kell földön, vízen, levegőben: hidratálni

Bármely sportágat választjuk is, ne felejtsük, hogy télen ugyanolyan fontos a hidratálás. Attól, hogy hideg van, a mozgás közben elvesztett folyadékmennyiséget pótoljuk egészségünk, szépségünk és kiegyensúlyozottságunk érdekében. És ha pedig egyelőre kivárnánk, és inkább a pihenésre, a nagy alvásokra, lustizásra fokuszálunk, iktassunk be elég folyadékot, például smartwatert.

Smartwater

Kapcsolódó bejegyzések