Peregnek le rólam a kilók!

Amikor először hallottam a Toman Diet-ről, elképzelni nem tudtam, hogyan lehet úgy fogyni, hogy közben finomságokat eszik az ember. Egy fehérjediéta, amibe csak meghatározott mennyiségű szárnyas hús fér bele és mellé a Toman Diet által kifejlesztett fehérjeporok, nem tűnnek éppen egy kalóriaszegény diéta alapelemeinek. De a tények megcáfolják kétségeimet. Peregnek a kilók.

toman-diet-buda-korompai

Kicsit aggódtam, hogy mihez kezdek egy olyan diétával, amiben bőven található tejfehérje – lévén tejcukor érzékeny vagyok – ám a körültekintő és figyelmes szakértőknek köszönhetően sikerült úgy összeállítani a diétámat, hogy ez egyáltalán nem okozott gondot (laktáz pótlás mellett). Mindez csak azért vezetem fel itt és most, hogy azok se riadjanak el a fehérjediétától, akik hozzám hasonló gondokkal küszködnek, mert menni fog!

Mondom mindezt akkor, amikor már túl vagyok az első és egyben legnehezebb szakaszon. Az első három nap, ugyanis nem könnyű. Nem a diéta miatt, hanem azért, mert magunk mögött kell hagynunk minden olyant, amiről azt hisszük szebbé és finomabbá teszi az életet. A nasikákat, a rágcsákat, az esti fröccsöt, a fagyit, a gyümölcsöt és az ízeket. Mert a fűszerek sem férnek bele az első szakasz diétájába.

Tomán Szabina

De nézzük, hogy is kezdődött minden! A Tomán Szabina nevével jelzett és általa kifejlesztett fehérjediéta egy alapos állapotfelméréssel indul, amelynek során szembesülünk nem csupán a grammra pontos súlyunkkal, de izom és zsírtömeg százalékunkkal is. Jó tudni, honnan indulunk, és jó lesz tudni később azt is, hogy mit hagyunk magunk mögött. Jó messze. (Én otthon még centiztem is, így centiméterekben is láthatóvá válik majd, hogyan haladok a fogyással.) A diéta egyik legnagyobb előnye, hogy a súlyvesztés egyben zsírvesztést is jelent, így azok a fránya párnácskák biztosan eltűnnek, amelyeket amúgy nehéz ledolgozni.

A másik hatalmas előnye a diétának, hogy valójában nem éhezik az ember. Mert a napi ötszöri étkezés megfelelő tápanyagot és vitamint juttat a szervezetbe, azonban olyan módon, hogy nem jelentkezik mellette drasztikus fáradtság, rosszullét. Kell ennél több? De mondom tovább!

édes Toman Diet ételek

Az első három nap a Toman Diet által kifejlesztett édes és sós fehérje ételek és meghatározott zöldségek bevitelét engedélyezi. Több mint 20 féle zöldség közül válogathatok, amelyeket korlátlan mennyiségben ehetnék, ha éhes lennék. De annyira nem vagyok az. A napi 2 édes és 2 sós fehérje étel ugyanis nagyon laktató, és rengeteg vizet kívánok utána. Mivel a napi folyadékbevitelt is előre rögzítjük, így a számomra kirótt 3,5 liter víz szinte magától lecsúszik.

És ízlik, amit eszem. Mert reggelire és tízóraira édességeket fogyasztok: cappuccinót iszom, tejkaramellás desszertet, almás-fahéjas zabkását, csokoládé italt, rizspudingot eszem. Ebédre jöhet a rengeteg zöldség, párolva vagy nyersen, csupán sóval és/vagy borssal ízesítve. Uzsonnára és vacsorára a sós Toman Diet fehérjéket eszem, ami nem más, mint egy nagyon finom, ízletes leves: zöldségleves krutonnal, csirkeleves krutonnal, thai leves, gombaleves. És ha még fér belém, akkor lecsúszik még egy kis zöldség. Mellé pedig folyadék, folyadék, és folyadék (amúgy inni sem lehet akármit: jöhet a víz, a fekete és zöld tea, a kávé, ja, és említettem már? A víz sokadszorra bubival vagy anélkül.)

Toman Diet sós levesek

Az étkeket elég könnyű elkészíteni, mert a zacskós porételeket egy hozzá biztosított sékerben kell csak összeráznom, és már készen is van. Az első három nap végül is hamar eltelt, nem fájt a fejem, nem voltam fáradékonyabb, sem éhesebb. Kell persze minden diétához akaraterő, de lássuk be, ezt nem olyan nehéz teljesíteni.

A 4. naptól a 14. napig zajlik az első szakasz második része, amiben a napi négy Toman Diet adagot eggyel csökkentjük, és a kivett egy helyett belép a szárnyashús és a sovány hal – főzve, párolva vagy sütőzacskóban elkészítve. (Nekem amúgy a sütőzacskó lett a kedvencem – zöldségekkel együtt nagyon jól összeérnek az ízek)

A 15. napon kontrollra megyek. Hogy milyen eredményeket mutathatok fel, arról a következő blogbejegyzésemben olvashattok. Én nagyon bizakodó vagyok!

Ha kíváncsi vagy arra, miként alakult a későbbiekben a diétám, akkor arról itt olvashatsz!

Kapcsolódó bejegyzések