Mesébe illő kikapcsolódás – A Mesés Shiraz Hotel levett a lábamról

2018 május 19.
Mesébe illő kikapcsolódás – A Mesés Shiraz Hotel levett a lábamról bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Egerszalók már önmagában is egy izgalmas város, hiszen itt található a világ egyik leghíresebb sódombja. Ám mi nem csak erre a látványosságra voltunk kíváncsiak, hanem a Mesés Shiraz Hotelre is, ahol reményeink szerint két csodálatos napot töltünk a marokkói hangulatú szállodában.

Egerszalók könnyen elérhető, a fővárostól alig több mint egy órás autóútra található. A terrakotta színű szállodát könnyen megtaláltuk, és a kapuján belépve mintha egy másik világba érkeztünk volna meg. A mesés hangulatról az eredeti marokkói berendezési tárgyak gondoskodnak, amelyek varázslatos atmoszférát biztosítanak a szálloda minden egyes helyiségének.

Shiraz Hotel_ChicAndChar
A szálloda messziről kitűnik terrakotta-fehér színeivel.

Az 1001 éjszaka meséje fogadott minket

Az első benyomás lenyűgözött, azt sem tudtam, hogy hova kapjam a fejemet, annyi érdekes felfedeznivalót láttam. Ennél már csak a programok sokszínűsége nyűgözött le jobban, de erről majd később mesélek. A recepción megtudtam, hogy az új épületszárnyban kaptunk szállást. A szobák a romantikus együttlétek jegyében lettek megtervezve, így mi is úgy érezhettük magunkat, mintha egy buja hétvégére érkeztünk volna.

Shiraz Hotel_ChicAndChar

Igazi, romantikus búvóhely, ahol a világ zajától távol egy kicsit magunkra lelhetünk.

A hangulatot nem csak a színek, a szép bútorok vagy éppen az autentikus kiegészítők adták, de olyan apróságokra is odafigyeltek, hogy baldahinos ágy fogadja a vendégeket. Az ágyon elhelyezett függönyöket pedig akár le is engedhetjük, így még meghittebbé varázsolhatjuk a szobát. A hangulathoz hozzátartozik a félhomály is, hiszen mit érne mindez, ha erős fényben úszna az egész szoba?

De mi is az a ‘hencsergő’?

Azon túl, hogy a szálloda önmagában egy sziget, ahol elrejtőzhetünk néhány napra, a kínált szolgáltatások mind úgy lettek kialakítva, hogy a romantikára vágyók jól érezhessék magukat. A szobánk elfoglalása után így felfedező körútra indultunk, és a kellemes nyári napsütést kihasználva a délután néhány óráját a szabadtéri Marokkói Kertben, a Beach Bár közelségében szerettük volna eltölteni. A szabadtéri medence, a benne kialakított bárral a nyári időszak egyik kedvenc helyszíne, amit nem is csodálok! Már önmagában is nagyon szép, de akkor még vegyük hozzá, hogy nincs is annál jobb, mint a kellemesen meleg vízben lubickolva koktélokat fogyasztani!

Shiraz Hotel_ChicAndCharm
Frissítőktől a koktéloktól mindent finomság van. Sőt, ebéd időben a teraszon grill ételeket is ehetünk.

A koktél bár tesztelése után a napon süttettük magunkat, de nem ám egyszerű napozóágyakon! A medence mellett 4 Hencsergő is található, amely a keleti kényelemet adja nekünk. Ezek a bérelhető privát napozók nagyon kényelmesek, hiszen a szivacs fekvőhelyet további párnák teszik még kényelmesebbé, és ha nagyon zavaró lenne a napsütés, egy könnyed mozdulattal – a függönyök kibontásával – teremthetünk magunknak némi árnyékot. Akár a fél életemet el tudtam volna tölteni itt, de a naplementével egyidőben összeszedtük magunkat, hogy a vacsora ízletes fogásainak átadhassuk magunkat.

A misztikus kelet vendéglátása

Az étterem nem csak hangulatában hozza a keleties stílust, de a fogások között is találunk olyanokat, amik a marokkói, arab ízvilágot idézik meg számunkra. Természetesen ezeken felül a svédasztalos kínálatban minden olyan finomság megtalálható, amit magyaros gyomrunk megkíván, így az andalító arab zene alatt mi is kellemesen jól laktunk. Ám ezzel az esti programunk még messze nem ért véget!

Shiraz Hotel_ChicAndCharm
Ez az étterem autentikus marokkói hangulatú terme.
Ez pedig az elegánsabb, modernebb terem.

A szálloda nagyon figyel arra is, hogy a vendég egy pillanatig se unatkozzon, így délutántól kezdődően számos program teszi változatossá az ott tartózkodást. Mint megtudtam, minden este élő zene szól a Casablanca bárban, ahol a zenehallgatás mellett vizipipázni is lehet. Ennél jobbat el sem lehetne képzelni! Vacsora után levezetésként mi is belehallgattunk az andalító gitármuzsikába, és közben élveztük a marokkói tea zamatát. Este 10-kor még egy sajtkóstolóra is sor került – levezetésképpen, – így a bükki kézműves sajtok falatkái tettek pontot az estre.

A Casablanca Bár az est középpontja

Az arab fürdők minden kényeztetése ránk vár

Másnap reggel egy könnyű reggelivel indult, mert tudtam, a wellness szolgáltatások minden egyes attrakcióját ki szeretném próbálni. A szálloda hatalmas, több mint ezer négyzetméteres wellnessel rendelkezik, de ennek a kialakítására is nagy figyelmet szenteltek. A hangulat is az arab fürdőket idézi. Sehol egy tolakodóan erős fény, mindent a buja félhomály leng körbe.

Shiraz Hotel_ChicAndCharm

Ahogy beléptem a wellnessbe, egy a mór masszázs medence fogadott. Ez a négyszögletes medence a klasszikus török fürdők mintájára épült, azzal a különbséggel, hogy a 38 fokos vízben dögönyözők és pezsgőfürdő is működik. Nem csoda, ha én sem tudtam egykönnyen elhagyni ezt a fürdőt.

Ebből a teremből további helyiségek nyílnak, így a szaunákat is itt találjuk. A finn-, és infraszaunán kívül találunk itt egy alpesi szénával dúsított aromaszobát, ahol nem csak a kellemes illat, de az alacsonyabb hőfok is csábító. Ja, majd elfelejtettem! Sok helyen jártam már, de ilyen infrakabint még nem láttam! Az infracsövek – amik többek között a terem közepén, négy oszlopban állnak – akkor kapcsolnak be, ha közvetlen közel lépsz hozzájuk. De csak akkor, ha a bőrfelületet érzékelik – vagyis, egyrészes fürdőruciban nem is működnek….

Meleg, sósvízű medencében mártózhatunk meg egy kiadós szaunázás után.

Forró pillanatok, teljes ellazulással

Óh, és a finn szaunában nagyon klassz szaunaszeánszok zajlanak, minden nap két alkalommal! Délelőttönként frissítő jellegű, míg délután – ahogy most is – sörös felöntés teszi még forróbbá a helyzetet. A Perzsa Szaunavilágban találtam még egy gyöngyszemet: az Aquameditációs szobát. Ez egy igazán különleges hely. Kellemesen meleg fogad a sötét szobában, ahol középen egy hatalmas kő medencében víz hullámzik. Nekem nincs is más dolgom, mint leülni a melegített padra, hátradőlni, és belelazulni a nyugalomba. A meditációban segít, hogy a plafont bámulva a víz hullámzó kivetülését nézhetem végtelen ideig.

Shiraz Hotel_ChicAndCharm

Miután teljesen lelazultam tovább sétálok, és Arab Fürdőházban kötök ki. Itt található egy U alakú medence, számos vizes attrakciókkal, kellemes színes fényekkel, zugokkal és rejtett beugrókkal. De ami igazán tetszik, hogy itt is kényelmes, matracos pihenő ágyak várnak, és a kör alakú ágyakon nincs más dolgunk, mint lusta macska módra elnyúlni, és élvezni az életet.

+1 tipp szerelmeseknek

Még egyetlen helyszínre szeretnélek elkalauzolni benneteket! A szálloda kiemelten figyel a párok igényeire, így kialakított egy szeparált wellness részt, a Maxim kertet, amelyet akár egész napra kibérelhetünk. Ebben a zárt kertrészben találhatunk egy rőzseszaunát és egy jakuzzit, amelyet korlátlan ideig, kedvünkre használhatunk. Ha pedig „elfáradnánk” kipihenhetjük magunkat az árnyékot adó napvitorlák alatt.

Shiraz Hotel_ChicAndCharm
A Maxim Kertben magunk lehetünk, rejtve a kíváncsi szemek elől.

Ennyi fért a két napba, amit a Shiraz Hotelben töltöttem, de ígérem, nem sokára újabb kalandokról és élményekről számolok majd be!