Kardinális kérdés a reggeli

Nem tudom, hogy te hogy vagy vele, nekem nagyon fontos a reggelizés. De egyben nagyon problematikus is. Szívesen ennék valamit, de alap, hogy annyira ne legyen megterhelő a gyomromnak. Legyen finom, gyors és változatos. És itt legtöbbször elakadok.

Nemrég a Philadelphia szendvicskrém jóvoltából egy nagyon részletes és alapos kutatás eredményeit ismerhettem meg. Arra keresték a választ, hogy milyen fontosnak tartjuk mi, magyarok a reggeli étkezést, hányszor ülünk le az asztalhoz a nap kezdetekor és mi alapján választunk ételt. A 600 fős mintavétellel készült felmérésből kiderült, hogy lényeges számunkra a reggeli, a megkérdezettek egyhetede tulajdonít szerepet neki rendszeresen. A válaszadók 58%-a minden nap, 12%-a többször egy héten, 23%-a ritkán, míg 7%-a szinte soha nem fogyaszt reggelit.

_MG_6797

Dusa Fanny dietetikus szakértő szerint nem csak a napunk indul több energiával, hanem egészségünket és ideális testsúlyunkat is könnyebb megőrizni, ha nem marad ki a nap egyik legfontosabb étkezése, a reggeli. A kutatásból az is kiderült, hogy az emberek felénél különbözik a hétköznapi reggelizés a hétvégitől. A válaszadók élethelyzetétől, ennek következtében a szabadidejétől is függ, hogy mennyi idejük van elkészíteni és elfogyasztani a reggelit. Hétköznap a megkérdezettek 28%-a kevesebb mint 10 perc, 61%-a 10-20 perc alatt készíti el és eszi meg az ételt, ezzel szemben sokan (43%) hétvégén fél órát is rászánnak a közös családi reggelizésre. A felmérés érintette a reggeli kiválasztásának főbb szempontjait is. Elsődleges feltétel, hogy az étel egészséges legyen, de mérvadó az is hogy finom, gyorsan és könnyen elkészíthető, valamint laktató legyen az ennivaló. A válaszadók a csökkentett kalóriatartalmú vagy laktózmentes ételek iránt kevésbé érdeklődnek.

Infógrafika

Hogy miért fontos reggelizni? Mert ezzel töltjük fel szervezetünk energiatárát – ez segít a vércukorszint szinten tartásában –, serkenti az agyműködést, alapvető tápanyagokat juttatunk szervezetünkbe, és nem utolsó sorban segít vonalaink megőrzésében, hiszen az elhízás egyik fő oka a rendszertelen táplálkozás.

Mit együnk reggelire? A Philadelphia most egy új krémsajttal lépett a magyar piacra, amely habos textúrájának köszönhetően sokkal lágyabb a megszokottnál. A Philadelphia új terméke három ízesítésben érhető el: natúr, zöldfűszeres-fokhagymás és fekete olívás. És nézzünk is mindjárt néhány praktikus, gyorsan elkészíthető reggeli receptet, amelyekkel nem csak a gyerekeket tudjuk reggelizésre csábítani, hanem mindig rohanó családtagjainkat is.

_MG_6604

Sütőtökös sajtkrém

Hozzávalók: 100g elősütött sütőtök, 250g Philadelphia natúr krémsajt, 1/2 tk fahéj, csipet őrölt szegfűszeg, bő centiméternyi friss gyömbér reszelve

Elkészítés: Az elősütött sütőtök belsejét villával nyomkodjuk szét, adjuk hozzá a krémsajtot és a fűszereket, majd alaposan keverjük össze.

Kapros-lazacos szendvicskrém

Hozzávalók: 100g füstölt lazac, egy markényi friss kapor, 250g Philadelphia natúr vagy zöldfűszeres sajtkrém, pár csepp citromlé

Elkészítés: A hozzávalókat a citromlé kivételével tegyük egy aprítógépbe (cutterba) és jól turmixoljuk össze. Sózni nem kell, mert a sajtkrém is enyhén sós és a lazac is. Amikor készen van, egy spatula segítségével keverjük el a citromlével.

Kapcsolódó bejegyzések