Hallottál már a rizsszirupról?

Szeretem az alternatív étkezési megoldásokat, így tej helyett már jó ideje rizstejet iszom, és szívesen cseréltem le a fehér cukrot barnára, vagy más természetes alapú édesítőre. Nemrég egy új édesítő került a kezembe. Ismeritek a rizsszirupot?

1

A legnagyobb előnye, hogy szinte teljesen ugyanúgy viselkedik, mint a méz, és a kiszerelése is hasonló. A Biopont Bio Rizsszirupját egy flakonból adagolhatjuk kényelmesen, miközben minősége meggyőz arról, hogy az ellenőrzött ökológiai gazdaságból származó, sűrűn folyó természetes édesítőszer tökéletes barátunk lesz a mindennapokban. A cukorhoz hasonlóan széleskörűen felhasználható: édesíthetem vele a kávét, de jól helyettesíthető vele a desszertekben korábban használt édesítőszer is. Sütésnél, illetve szószok, szörpök, italok készítésénél is tökéletesen viselkedik. Mindemellett a rizsből nyert szirupban néhány olyan fontos nyomelem is megtalálható, mint a mangán, magnézium vagy a cink. A rizsszirup jó B-vitamin forrás, s ezeken kívül káliumot, kalciumot, nátriumot, vasat is tartalmaz.

A kedvenc reggeli receptemben a mézet most rizssziruppal helyettesítettem, és meg kell mondanom, nagyon finom lett a végeredmény. Ha szeretnéd te is megkóstolni a tápanyagforrásban gazdag almás-diós zabkását, megosztom veled a receptjét:

Hozzávalók:

  • 2 nagyobb alma
  • 100 g zabpehely
  • 1 teáskanál fahéj
  • 5-6 szem dió
  • 1-2 evőkanál Biopont bio rizsszirup
  • víz
  • csipet só

Egy kis edényben vizet forralunk, egy csipet sót teszünk bele, majd hozzáadjuk a zabpelyhet és lassú tűzön megfőzzük. Ha már puhul, hozzákeverjük a bio rizsszirupot is.  Amíg fő, addig az almákat, meghámozzuk, kimagozzuk, és apró darabokra vágjuk, de akár le is reszelhetjük. Meghintjük egy kevés fahéjjal, vagy így karácsony közeledtével egy kis mézeskalács fűszerkeverékkel. A diót megtisztítjuk, és apró darabokra vágjuk. A sziruppal édesített zabkását egy tálba tesszük, rákanalazzuk a fűszeres almát, megszórjuk a diódarabokkal, és tálaljuk. Melegen és hidegen is egyaránt nagyon finom!

IMG_1268_k

Miért nem szeretjük a fehércukrot?

A cukorbetegség az egyik leggyakoribb civilizációs betegség, amely egyre fiatalabb életkorban, egyre több érintettnél, egyre súlyosabb következményekkel jelentkezik. Kutatások bizonyítják, hogy a cukorbetegség kialakulását nagyrészt a cukor fogyasztása idézi elő, hiszen s táplálkozás során kevés veszélyesebb dolgot tudunk felmutatni, mint a finomított cukor, amely ráadásul rejtve amúgy is nagyon sok élelmiszerben benne található. A cukor fogyasztása megterheli a hasnyálmirigyet, felelős a szervezet savasodásáért, az emésztési problémákért, ezáltal az elhízásért is. A fogszuvasodás kialakulásának is a cukorfogyasztás az okozója, mivel a sok cukor kivonja szervezetünkből a kalciumot. Az immunrendszerünk is gyengül, fáradékonyabbak, kimerültebbek leszünk, feszültté, stresszessé válhatunk.

Kapcsolódó bejegyzések