Egzotikus bujaság a Lacroix kínálatában

2018 március 1.
Egzotikus bujaság a Lacroix kínálatában bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A Designers Guild és a Christian Lacroix márka legújabb közös kollekciója minden korábbinál egzotikusabb. A Histoires Naturelles sorozat a márkától megszokott extravaganciát és klasszikus alapokat kombinálja a flóra és fauna legérdekesebb különlegességeivel.

Liánzuhatagokkal, gombaerdőkkel, gigantikus darazsakkal, madarakkal, valamint a dús lombú fák fölött megvillanó, kék éggel találkozunk a legújabb lakástextil kínálatban. A minták mellett különlegesek a tapéták és textilek anyagai is: lenyűgöző, flokkolt tapéták, digitális printekkel díszített pamutfelületek és csodás bársonyok egyaránt megtalálhatók a Designers Guild – Christian Lacroix új, közös kollekciójában.

Christian Lacroix_Histoires_naturelle

Egy kis Christian Lacroix történelem

1987 áprilisában, Párizs szívében, a Faubourg Saint-Honoré 73. szám alatt egy új divatház született. Christian Lacroix divattervező és Jean-Jacques Picart sajtófőnök, továbbá Bernard Arnault támogatásával. A közös munka gyors sikert hozott, hiszen rövid időn belül már mindenki a Lacroix házról beszélt.

Az első Haut Couture kollekció

Még ugyanebben az évben, július 26-án Christian Lacroix bemutatta első haut-couture kollekcióját. Az első kollekció sugárzó, gazdag, virtuóz tisztelgés volt a tervezői gyökereknek, melyben minden tekintetben megmutatkoztak a mediterrán jegyek. Christian Lacroix a kollekciójában felvonultatta az Arles-i viselet újraértelmezett modelljeit, sőt, a spanyol torreádorok köpenye is szerepet kapott. Ebben a 60 modellt felvonultató kollekcióban Dél-Franciaország szépsége mutatkozott meg, Camargue-tól Provence-ig. Ez a lenyűgöző divatbemutató óriási sikert hozott a divatháznak, szinte berobbant a köztudatba.

Christian Lacroix_Histoires_naturelle

Szemben a trenddel

Abban az időben, amikor a divat az egyszerűségre fókuszált, Christian Lacroix a gazdagságot választotta. Amikor a fekete került a középpontba, akkor a vérvörös, a fukszia, a pink és az aranysárga mellett tette le a voksát. Minden egyes kollekciójában a szokatlan anyagokat és színeket kombinálta, hogy egy imádnivaló, luxusérzetet sugalló barokkos hatást érjen el. Visszanyúlt a népviselethez, a történelemhez és a színházhoz, és mindezeket egységesítette az eleganciában és a kifinomultságban. Stílusa megtörte az akkori divatszabályokat, és hamarosan a világ leghíresebb divatlapjaiban láthattuk modelljeit.

Christian Lacroix_Histoires_naturelle

Nyitás a lifestyle felé

Az 1990-es években a márka tovább nőtt, portfólióját pedig lakástextíliákkal, edényekkel bővítette. A következő évtizedben ez a terjeszkedés felgyorsította a divatház növekedését. 2005-ben az LVMH eladta a divatházat a jelenlegi tulajdonosainak, a Falic családnak. Christian Lacroix 2009 őszén leköszönt művészeti igazgató pozíciójából, és átadta a stafétát Sacha Walckhoff-nak, aki már 1992 óta dolgozott a divatházban. A kreatív igazgatónak kinevezett Sacha Nicolas Topiol elnökkel közösen folytatta a ház átalakítását, nagy hangsúlyt fektetve a dekorációra és az lifestyle darabokra.

Christian Lacrois_histoires_naturelles

A Christian Lacroix márka új területeken is sikereket ért él, így újabb és újabb kollekciók láttak napvilágot: sálak, napszemüvegek, kézitáskák, ékszerek, órák és mobiltelefon tartozékok formájában, továbbá a lakástextil piacon a tapéták, párnák, szőnyegek, edények, gyertyák és írószerek kínálatában. A Christian Lacroix termékeket több mint 5000 kiskereskedelmi ponton értékesítik világszerte.

Kapcsolódó bejegyzések