Az én szépségem, az én döntésem!

Ezzel a szlogennel indult el a Dove legújabb kampánya, amelyben valódi nők szólnak hozzánk, és biztatnak arra, hogy higgyük el, szépek vagyunk mi is, ahogyan mindenki más is.

A Dove számos kutatást folytatott arra vonatkozóan, hogyan érzünk mi nők a saját szépségünk kapcsán, hogyan éljük meg a szépségünket. Mennyire vagyunk befolyásolhatóak, mennyire határozza meg a magunkról alkotott véleményünket az, hogy szépnek tartanak-e mások minket?

Dove sajtótájékoztató
Morvay Katalin Unilever, Nagy Judit az esemény háziasszonya, Ráskó Eszter humorista
Dove sajtótájékoztató
Ráskó Eszter humorista, Bihari Viktória író, Pásztor Anna énekes

Vajon cipeljük magunkkal a gyermekkorban ránk aggatott megbélyegzéseket? Szüleink, édesanyánk mintája befolyásolja önmagunkról alkotott elképzelésünket? Mennyire vagyunk képesek szeretni önmagunkat minden adottságunkkal, esendőségünkkel és szépségünkkel együtt?

Rengeteg kérdés, rengeteg sors és út bontakozik ki, akár saját szűkebb körünket, akár a nagyvilágot nézzük. A Dove kisfilmjében női karaktereket, életutakat ismerhetünk meg, melyek jól jellemzik azt, hogy bármilyenek vagyunk is, jogunk van a szépséghez, és ahhoz, hogy meghatározzuk, mit kezdünk vele, önmagunkkal, az utunkkal.

20170223_101822 20170223_101948 20170223_102001 20170223_102125 20170223_102215

Ahogy a Dove megfogalmazta, saját szépségünkbe vetett hitünk kovácsol minket erőssé és tesz magabiztossá ahhoz, hogy minden, az életben adódó lehetőséget kihasználhassunk, megélhessünk.

Az élet túl rövid ahhoz, hogy keseregjünk, hogy mások véleménye alapján definiáljuk önmagunkat vagy határozzuk meg, hogyan érezzük magunkat. A szépség egy szubjektív fogalom. Kár lenne a magazinok oldalain látható lányokhoz igazítani magunkat. Sokkal fontosabb, hogy megtaláljuk magunkban azokat az értékeket, amelyekre büszkék lehetünk. Alakítsuk ki saját stílusunkat, szeressük önmagunkat, a testünket, és éljünk 100 százalékosan.

20170223_115052

Lássuk a kutatást, aminek az eredményei elgondolkodtatóak!

10-ből 9 nő mondott le egy programot amiatt, mert nem tetszett saját magának.

10-ből 9 nő inkább nem eszik, amikor nem tetszik magának.

10- ből 7 nő hiszi azt, hogy a média és a reklámok soha el nem érhető szépség sztenderdeket állítanak elénk.

10-ből 8 nő érzi úgy, hogy nem szabad hibáznia vagy gyengeséget mutatnia.

10-ből 7 nő szeretné, ha a média sokszínűbben mutatná be a női szépség változatosságát.

10-ből 7 nő vallja, hogy a saját magukra fordított idő segít nekik abban, hogy magabiztosabbá váljanak.

10-ből 8 nő úgy gondolja, hogy inkább a saját maga legjobbját mutatná, mintsem követné a mások által szépnek tartott ideált.

20170223_115927

A Dove kéri a nőket, hogy #AzEnSzepsegem hastaggel osszák meg saját történeteiket a szépség korlátainak átugrásáról. A Dove annak jelentőségében hisz, hogy a szépséget illető magabiztosságról az élet korai szakaszában kell elkezdeni a párbeszédet. A Dove globális önbecsülési projektje önbecsülést fejlesztő eszközökkel támogatja 19 milliónál is több lány életét. Még több info: dove.hu

Az idők folyamán az vált a normává, hogy a nőket a külsejük alapján ítélik meg és szépségüket használják fel ellenük. Az #azEnSzepsegem kampány keretében olyan csodálatos nőket mutat be a Dove, akik kiálltak a saját szépségük mellett. Lássuk a kisfilmet!

Kapcsolódó bejegyzések