A nagy natúr kozmetikai teszt

A Dr. Organic arra volt kíváncsi, vajon milyen szempontok alapján választunk magunknak kozmetikai termékeket. Az online kutatás eredménye szerint egyre tudatosabbak vagyunk.

Tavasszal nagyszabású natúrkozmetikai kutatás zajlott online, amelynek kérdőívére 3053-an válaszoltak. Az eredményekből úgy tűnik, hogy a bio- és natúrkozmetikai piac térnyerésének és edukációs programjainak köszönhetően egyre tudatosabbak a hazai vásárlók. A válaszadók 93%-a például biztos abban, hogy a kőolajszármazékok károsak, 80%-uknak fenntartásai vannak az úgynevezett mesterséges habképzőkkel, az SLS-sel szemben, 77%-uk szerint pedig a mesterséges illatanyagok is egészségkárosítóak. A megkérdezettek 70%-a úgy véli, hogy kerülni kell a parabéneket is, míg minden második ember szerint a szilikonolaj sem tesz jót a bőrnek és a szervezetnek.

kutat1

Mindemellett a kutatásban résztvevők 81%-a tudja, hogy egy valódi natúrkozmetikum a fenti összetevőkből egyet sem tartalmazhat. Ez a mutató egyébként két évvel ezelőtt még 75% körül állt, akkor a válaszadók kétharmada volt tisztában a káros anyagokkal és a natúrkozmetikumok lehetséges összetevőivel.

A tudatosság új dimenziójára utal az is, hogy a hazai vásárlók hajlandók többet fizetni az olyan kozmetikumokért, amelyek nem tartalmaznak egészségre káros anyagokat. A megkérdezettek egyharmada akár 500-1000 forinttal is többet fizetne egy natúrkozmetikumért, hogy megóvja egészségét.

kutat2

Minden negyedik ember akár termékenként 2000 forinttal többet sem sajnálna a valódi natúr készítményekért, a válaszadók 20%-a pedig még ennél is többet áldozna, hogy biztosan elkerülhesse a szervezetünkre káros vegyi anyagokat. Érdekes, hogy a válaszadók 83%-a drogériában vásárol kozmetikumokat, bioboltban és az interneten a vásárlók  26% és 24%-a, a hipermarketek és a diszkontok viszont csak 14% és 7%-kal szerepeltek a kutatásban.

escargot-for-your-skin-dr-organic-snail-gel

A fogyasztók nyitottak az újdonságok iránt, sőt el is várják, hogy a natúrkozmetikai gyártók is folyamatos innovációkkal rukkoljanak elő. A magyar piacon tavaly ismertté vált hatóanyag, a bioaktív csigagélt például a megkérdezettek 81%-a kipróbálná, a válaszadók 13%-a egyébként már kipróbálta valamelyik csigagéllel készült Dr. Organic terméket.

aloe-vera-625_625x350_71443086188

A közismert natúr összetevők közül egyébként az Aloe vera a legkedveltebb, a válaszadók 84%-a használt már Aloét tartalmazó kozmetikumot. Ezüstérmes lett a teafa olaja, amelyet minden második vásárló már kipróbált annak antibakteriális, jótékony hatásai miatt. Mindemellett körülbelül 45% nyilatkozott úgy, hogy már vásárolt Holt-tengeri ásványos natúrkozmetikumot is, a levendulaolaj pedig csak 2%-kal marad el a használati mutatók terén, illetve közel hasonló népszerűségnek örvend az öregedésgátló hatású gránátalma is (42%).

Kapcsolódó bejegyzések