A minimál több – még a szépségben is

A „minimál szépségápolás” jelenleg a legnépszerűbb beauty trend a magyar nők körében – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC Piackutató friss felméréséből. Emellett sokan figyelnek arra, hogy olyan termékeket használjanak, amiket állatokon nem teszteltek, természetes alapanyagokat tartalmaznak és lehetőleg kézműves termékek.

2

A magyar nők közel fele híve a „minimál szépségápolásnak”, azaz az olyan kozmetikai termékek használatának, amelyek minél kevesebb összetevőt tartalmaznak. Az 500 fő megkérdezésével végzett kutatás szerint a válaszadók 46 százaléka véli úgy a kozmetikumok alapanyagai esetében, hogy „minél kevesebb, annál jobb”. A második leggyakoribb trend, amelyet a honi hölgyek követnek mostanában, az állatvédelem: 27 százalékuk figyel arra, hogy lehetőleg olyan termékeket használjon, amelyeket nem tesztelnek állatokon.

1

Előbbivel összefügghet, hogy a válaszadók 11 százaléka használ vegán, azaz állati összetevőtől teljesen mentes kozmetikumot. A magyar nők több mint negyede – 26 százaléka – a természetközeli testápolást igyekszik belevenni a napi rutinjába, azaz igyekszik természetes alapanyagokat felhasználni a szépségápolás során.

3

Ezt a tudatos döntést kívánja segíteni a CD is a Magyarországon tavaly bevezetett CD Reinheitsgebot jelöléssel, amely jól láthatóan mutatja, hogy a termékeik mentesek a vitatott összetevőktől, így például nem tartalmaznak parabént, ásványi olajat, szilikont, színezőanyagot és állati eredetű összetevőket. Emellett a jól látható, külön jelzést viselő dezodoraik alumíniumsó-mentesek is.

Kapcsolódó bejegyzések